Holdtræning i ROFI Fitness

I ROFI Fitness kan vi tilbyde forskellige former for holdtræning.

Holdtræning er for både kvinder og mænd på alle niveauer.

Vores veluddannede instruktører vil sørge for, at du får en spændende og effektiv træning.

Abs n’ Booty Attack

Her har vi fokus på stammen, dvs. core og balder/ben. Så er du til sved på panden, høj puls og garanti for ømme ben, så er dette hold lige noget for dig.

Vores motto er, at det skal være sjovt at træne - MEN det skal være hårdt.

Træningen er for alle. Du sætter selv dit niveau, som vi nok skal prøve at presse dig udover. Vi glæder os til at se dig! 

BodyBurn

Er kombineret cardio- og styrketræning i højt tempo, som tager udgangspunkt i hele kroppen. Timerne vil være bygget op af intensitet-intervaller med varierende og funktionelle øvelser. Kreativ brug af egen kropsvægt og redskaber til fed, høj musik.

Trænings-workout med høj puls, sved på panden og høj forbrænding på kort tid. Du vil blive både stærk og tonet på en gang.

BodyBurn er en time, hvor det går stærk. Det er en fordel at kunne udfører et squat og lunges, for at deltage på dette hold. Ellers kom 15 min. før timen, så vi kan gennemgå dem.

 

CrossGym

En time, der er for alle. Her er der tid til at hjælp og rette ved nye øvelser.

Timen udføres ved stationer som en form for cirkeltræning.

CrossGym er en kombination af cardio- og styrketræning i højt tempo, som tager udgangspunkt i hele kroppen. Timerne vil være bygget op af intensitet-intervaller med varierende og funktionelle øvelser. Kreativ brug af egen kropsvægt og redskaber til fed, høj musik.

Trænings-workout med høj puls, sved på panden og høj forbrænding på kort tid. Du vil blive både stærk og tonet på en gang.

 

 

DanceFit

DanceFit kombinerer dans og fitness, og er for dig, der godt kan lide at få pulsen op og få sved på panden.

Du forbedrer din kondition og får med garanti et skud ny energi. Det er motion på den absolut sjove måde med højt humør, god stemning og fed musik.

Vores motiverende instruktører sørger for at guide dig igennem en times dansefest med smil på læberne og sved på panden.

DanceFit er inspireret af stilarter som aerobic, zumba, funk, streetdance og jazzdance, der er sprængfyldte med energi, sjov og ballade.

Her er der altid fart over feltet, smil på læben og gang i hele kroppen.

Formiddags Fit

Formiddags Fit er for alle, der vil forbedre og styrke blandt andet kroppens kerne samt de primære muskler, der er en nødvendighed for at holde sig i form til at klare hverdagens fysiske krav. Vi træner kroppen funktionelt, hvilket betyder, at vi tager udgangspunkt i hverdagens udfordringer. Vi lægger fokus forskelligt fra gang til gang, men der vil altid være øvelser, som går igen, så det er en blanding af kendte samt nye øvelser.

Holdet starter med en opvarmning, der kan variere fra gang til gang - mulighederne er mangfoldige. Målet er at få godt gang i kroppes led og muskler, hvilket blandt andet kan være gennem aerobic, step, corebar eller andet sjov.

Vi udfordrer balance- og koordinationsevnen ved at udføre forskellige bevægelser, hvor musklerne skal samarbejde.

Kom og vær med til en effektiv træningstime, hvor vi har fokus på træning, åndedræt og de lange bevægebaner. Går du med skavanker kan du måske godt deltage alligevel, da vi lægger mere vægt på den gode træning kontra den hurtige og eksplosive træning.

En smidig og stærk krop er en sund krop.

Ofte slutter timen af med hygge, en kop kaffe og en god snak med de andre deltagere.

Full-body-attack

På denne time arbejdes der med alle kroppens muskler.

Du arbejder ved din egen base med forskellige træningsredskaber som f.eks. : Exertube elastikker, små træningselastikker, håndvægte, stepbænk, store og små måtter.

Timen er for alle, både kvinder og mænd. Der er forskellige vægtstørrelser og elastikstyrker, så hvis man vil træne tungt, er dette også en mulighed.

 

Men Out of Shape

Rent herrehold med lige dele sved og mandehørm - kører som en forårs- og efterårssæson på 10-12 træninger.

Træningen består hovedsageligt af TRX men der bliver også banket dæk, slæbt sandsække og arbejdet med Kettlebells. Der bliver knoklet igennem, men alle kan møde op og være med uanset form og træningstilstand.

For at finde den hårfine balance mellem ernæring og træning, har vi traditionen tro 2-3 smagninger pr sæson. Udover at gøre os klogere på øl, vin og forskellige typer alkohol, er det også super hyggeligt og med til at gøre holdet ret socialt.

Spin og cirkel

Har du også svært ved at nå både cardiotræning og styrketræning? – nu får du muligheden!

Spin og cirkel er en kombineret time hvor der i de første 45 minutter undervises i effektiv konditionstræning i spinninglokalet. Du vil blive guidet godt igennem af instruktøren, som vil vise dig, hvordan du skal forholde dig til cyklen og musikken.

Herefter undervises der i 45 min. i fitness, hvor der vil være fokus på styrkelse af hele kroppen. Styrkedelen laves i cirkeltræningsmaskinerne. God variation med god effekt på både kondition og styrke.

Timen er for dig, som gerne vil have den fantastiske fornemmelse spinning giver samt få en super opstramning og god forbrænding.

Spinning

Spinning er for dig, der gerne vil forbrænde en masse kalorier, forbedre din kondition og samtidig have det sjovt .

Alle kan være med uanset forudsætninger.

Vores instruktører vejleder dig og guider dig igennem timen, så du får den bedst mulige oplevelse.

Instruktøren foreslår tempo, men det er DIG, som bestemmer dit tempo og belastning.

 

Step, styrke og dans for 5.-9. klasse

Holdet henvender sig til unge mennesker, der går i 5.-7. kl., som effektivt ønsker at få trænet hele kroppen.

Vi vil til hver træning bl.a. arbejde med puls, hvor vi skal stifte bekendtskab med disciplinen step, styrke i form af forskellige øvelser med fx træningselastikker og vægte samt koordinationstræning, som vil komme til udtryk igennem dans.

Holdet er for alle der gerne vil dyrke motion og samtidig have det sjovt. Holdet er også oplagt som supplement til håndbold- og/eller fodboldspilleren, der gerne vil træne sine koordineringsevner og motorik samt øge sin kropsstyrke.

Der vil være udfordringer på alle niveauer, og vi kommer til at høre god musik, svede, og allervigtigst have det sjovt sammen!

TRX

TRX® Suspension Training er helt unik og funktionel træning, som baseres på 5 grundlæggende principper, hvor øvelserne er en kombination af dynamiske bevægelser og statiske positioner.

  1. Du træner styrke, fleksibilitet, mobilitet og balance i alle øvelser
  2. Funktionel træning er øvelser relateret til dagligdags bevægelser
  3. Belastningen er udelukkende din egen kropsvægt
  4. Involvering af core muskulatur i alle øvelser
  5. Du træner med kun et ophængspunkt.

TRX® træning er funktionel træning, hvor du ved hver øvelse træner hele kroppen, hvilket adskiller sig fra den mere konventionelle træning i maskiner, ved at engagere flere led og muskler i bevægelserne, da din egen kropsvægt indgår som belastning i den funktionelle træning.

TRX® er let tilgængelig for stort set alle, som ønsker at træne og blive udfordret på styrke, stabilitet, mobilitet og balance.

TRX® Suspension Training blev født i US Navy SEALs som et transportabelt og effektivt træningssystem til brug for elitesoldaterne - når som helst og hvor som helst.

TRX® er udfordrende, sjovt og lige så hårdt, som du ønsker.

Verdensklasseatleter fra så forskellige idrætsgrene som amerikansk fodbold, golf, triatlon og kampsport har begejstret taget TRX®  til sig.

Yoga

Patanjali Yoga er en aktiv yogaform, hvor du opøver smidighed og opbygger øget styrke og udholdenhed.

Der er tillige fokus på, at yogastillingerne udføres anatomisk korrekt, og der arbejdes derfor med kroppens lige linjer.

 

Zumba® Fitness

Zumba® Fitness er en fest. Det handler om at have det sjovt, alt i mens der forbrændes en masse kalorier. Du kommer til svede, smile og kommer fra træning med fornyet energi.

Zumba® Fitness er for alle både mænd og kvinder, og du skal ikke holde dig tilbage.

Zumba® er baseret på latinamerikanske dansetrin og rytmer og er bl.a. inspireret af reggaeton, salsa, cumbia og merenque

 

Instruktører i ROFI fitness

 

   

  - I mine timer er det vigtigt for mig, at have det sjovt og udfordre sig selv uanset hvilket niveau man befinder sig på. Efter en time med mig vil man forstå og sætte pris på sætningen: "at give sig selv fuldt ud". Den bedste time er en time, der fjerner alt stress og lader en tilbage med en følelse af, at man kan alt på trods af, at man "har givet sig fuldt ud". Jeg dyrker motion for at opnå velvære og overskud i en travl hverdag.
Ulla Birkmose  
   
   

- Jeg er uddannet personlig træner ved Fitness Institute i Århus i 2016 og arbejder fuld tid med personlig træning, bootcamp, makkertræning, programlægning, holdtræning og Inbody-målinger.

Du kan læse mere om Lisette og de forskellige muligheder for personlig træning her.

Lisette Andersen  
   
 - Mine timer er hovedsageligt baserede på Suunto-pulssystemet, hvilket gør at alle kan være med, uanset niveau. Jeg lægger meget vægt på, at alle går derfra med en god oplevelse og sved på panden. Mine timer er sammensat med det formål at motion skal være hårdt og udfordrende, og stadig skal vi kunne have et smil på læben.
 Louise Grønberg Nielsen    
     
   - Mine timer er planlagt så alle kan være med. Der er altid mulighed for selv at regulere belastningen så timen bliver præcis så hård man har lyst til. Ligeledes ligger jeg vægt på, at der arbejdes i brede pulszoner, så man kan lægge sin træning, der hvor kroppen er i stand til det på dagen. Jeg planlægger programmer med fokus på 3 vigtige elementer. Muskelopbygning, iltoptagelse og kondition. Tre vigtige elementer for at få maksimal udbytte af en time med pulsspin. Der kan være timer med fokus på alle elementer eller timer med fokus på hver enkelt element. Fælles for alle timer er at musikken er velovervejet. Jeg synes at en time flyver afsted, hvis musikken er motiverende og det betyder ofte, at man kan give sig selv lidt ekstra, hvis der er en god sang. På mine timer er der syng-med-garanti.
 Berit Simonsen    
     
     
 - Min foretrukne træningform er funtionel cirkeltræning med TRX og Kettlebells. Det er derfor naturligt for mig, at forsøge at videregive glæden ved denne træningsform gennem min TRX undervisning - og nu også med en cardio-del i TRX Puls. Jeg lægger vægt på, at alle skal kunne få udbytte af de hold jeg underviser. Derfor deles øvelserne ofte op med forskellige niveauer og feedback er altid meget velkommen. Der lægges vægt på, at øvelserne udføres korrekt og med passende belastning, derfor rettes der løbende i timen og øvelserne vises før de skal udføres.
 Henrik Stenhøj    
     
 I mine timer kan jeg godt lide at udfordre medlemmerne, og få dem helt ud til kanten hvor det gør ondt, for også at udfordre dem på at man kan hvad man vil og nogle gange mere end man regner med. Dog lægger jeg også vægt på at hver mand/kvinde kender egen krop bedst, og det er vigtigt at man lytter til sin krop. Derfor er det også vigtigt med den rette teknik på spinningcyklen såvel som i styrketræningen. En god time for mig er når vi har udfordret os selv, fået sved på panden og samtidig haft et smil på læben.
Mathilde Nørtoft    
     
     
 - For mig er det vigtig, at timen er sjov og at musikken er tidssvarende og god, så man bliver i godt humør. I timen når vi ’hele vejen rundt’, både i forhold til styrke og puls/cardio, med sprøde og simple dansetrin, som udfordrer hjernen. Det skal være sådan, at man forlader timen med både et smil på læben og sved på panden – så har jeg gjort min del.
 Jette Lydersen    
     
     
   Step er holdet hvor du får pulsen i vejret og sved på panden. Mine timer starter med opvarmning, hvor vi får gang i hele kroppen. Vi begynder med forskellige grundtrin, der efterhånden sammensættes til blokke, og til sidst til en lille serie. Trinnene gennemgås grundigt undervejs, så alle kan følge med. Sværhedsgraden øges efterhånden som vi kommer frem på sæsonen. De små grå skal også have lidt motion. Timen afsluttes med lidt mave- og rygtræning og selvfølgelig lidt udstrækning til sidst, så vi alle kan gå hjem med en dejlig følelse af at være brugt. Step-aerobic er en dejlig form for motion, og de sjove trin, der ofte sammenlignes med dansetrin, kombineret med den gode rytmiske musik, giver dig en helt speciel energi og glæde.
Tove Midtgaard    
     
     
 

Jeg træner fordi jeg synes det er sjovt.

- Sjovt at udfordre mig selv og min krop, samtidig med at jeg holder mig fit-for-fight.

- Sjovt at træne både udholdenhed og styrke til god musik, der motiverer og gør mig glad i låget.

- Sjovt at træne sammen med andre, der får mig til at presse mig selv lidt ekstra og giver mig lyst til at komme igen.

Jeg er instruktør i både spinning og TRX, men uanset hvilket hold du deltager på, vil jeg gøre mit til at også du får udfordret dig selv, prøvet din styrke og udholdenhed af, og går gladere fra træning med en lyst til at komme igen – fordi du synes det var sjovt.

Ann Holm    
     
     

 - I mine timer sveder du, men smiler indvendigt; det er hårdt, men overskueligt. Alt passer sammen: musikken, koreografien og intensiteten.

Der er plads til alle, unge og gamle, høje og lave, nybegyndere og garvede ... Når først du sidder i sadlen, kan du ikke lade være med at give dig selv fuldt ud. Jeg slår dig ikke ihjel, men prøver i stedet at få dig til at give lige netop det, som din krop kan yde her og nu. Alt dette krydret med fed musik, videosekvenser og et perfekt tilpasset program med et specifikt formål.

Når du går ud af salen igen er du:
Træt, men ikke død
Svedig, men ikke druknet
Glad, men ikke fordi timen er slut
Tilfreds, fordi det føles fedt.

Henrik Ringgaard    
     
     

 - Jeg har styrketrænet de sidste 8 år som en mere eller mindre fast del af min ugeplan.

I 2014 blev jeg uddannet fitnessinstruktør ved DGI, fordi jeg bare elsker at styrketræne og gerne vil give den glæde ved at træne videre til andre, som også har stor og positiv indflydelse på min hverdag.

I min træning vægter jeg derfor seriøsitet højt og ligeså vigtigt – højt humør! Det samme ser jeg gerne afspejlet hos holdets deltagere.

Dorte Sørensen    
     
     

- Jeg har i hele mit liv haft en stor passion for alle former for træning. Jeg er gammel atlet i Skive SAM klubben, og har derfor altid været aktiv.

Jeg har været atlet i 7 år, indtil jeg kom ud for en knæskade i 2014, hvorfor min tilgang til træning skulle se anderledes ud. Derfor begyndte jeg at styrketræne, og har elsket det lige siden. 

Mit motto for træning er at det skal være sjovt, men også hårdt. Jeg elsker at give mig 110% og vil glæde mig over, at kunne få andre til at elske det lige så meget.

 Sara Elkjær Poulsen    
     
     
- Jeg gennemførte min første uddannelse som yogalærer i 1996 og har således mange års undervisningserfaring.

I september 2018 afsluttede jeg et toårigt uddannelsesforløb med en international certificering fra Patanjali Yoga Switzerland.  
Lene Bukart    
     
     

Spinning skal helst være udfordrende og give følelsen af, at det går rigtigt godt det her. Om du er erfaren sportsudøver eller skal med på turen for første gang. Der skal være plads til alle.

 Jeg forsøger at bruge mine erfaringer fra landevejscykling, og bringe dem ind i spinninglokalet. Forhåbentligt giver det følelsen af at klatre op ad Alpe d'huez, imens det fedeste musik giver kræfter som supermand. Og bare rolig der er jo altid en nedkørsel efter toppen.

Uffe Østergaard  
     
     

Ved deltagelse på et hold med mig som træner, kan du være sikker på at finde:

  • Udfordringer i øjenhøjde - og derfor en individuel udvikling
  • Træning som giver god energi og et smil på læben
  • Træning, der udvikler og skaber aha-oplevelser, når man fx lærer noget nyt, og pludselig kan kordinere arme og ben på den rigtige måde.
Lærke Engholm    
     
     

 Jeg elsker holdtræning, det er både socialt og alligevel individuelt på samme tid. Jeg tilrettelægger timerne så alle muskelgrupper bliver trænet, pulsen er høj, men stadig så alle kan være med.

 Jeg foretrækker mange forskellige øvelser fra gang til gang, både med og uden redskaber. Udgangspunktet er samme opbygning af timen hver gang, så det er velkendt fra gang til gang.

Jeg råber gerne SMIL NU under træningen, da det er det vigtigste, sveden skal nok komme, når man presser sig selv.

Else Lauridsen    
     
     

Jeg har haft licens til at undervise i Zumba Fitness i mere end 3 år og har også licens til at undervise i Zumba Sentao (med stole) og Zumba Toning (med Toning sticks/små håndvægte). 

Jeg elsker at undervise og det giver jeg udtryk for i alle mine timer. Kom og vær med. Du vil ikke fortryde det.

Signe Bjerre Sørensen    
     
     

Jeg bor i Ringkøbing med min kæreste og to piger. Til dagligt arbejder jeg i Vestjysk Bank og i min fritid nyder jeg at være sammen med familie og venner.
Når der er mulighed for det, så står jeg gerne nede på fjorden med et SUP board under fødderne.

I 2010 blev jeg uddannet spinninginstruktør og har siden da kørt forskellige hold, både Bike og styrke, i Søndervig Fitness og i ROFI Fitness.

Jeg er glad og udadvendt og har en positiv tilgang til tingene. Jeg elsker når folk har det sjovt og det skal vi have i mine timer.

Sanne Stræde