Aerobic i Ringkøbing

Aerobic i Ringkøbing finder du i ROFI-Centret. Vore veluddannede instruktører vil her sørge for, at du får spændende og effektiv træning. Aerobic i Ringkøbing er mange forskellige discipliner og du finder alle vores former for aerobic på denne side.

Vi har hold på alle niveauer og aerobic er naturligvis både for kvinder og mænd.

DanceFit

DanceFit kombinerer dans og fitness, og er for dig, der godt kan lide at få pulsen op og få sved på panden.

Du forbedrer din kondition og får med garanti et skud ny energi. Det er motion på den absolut sjove måde med højt humør, god stemning og fed musik.

Vores motiverende instruktører sørger for at guide dig igennem en times dansefest med smil på læberne og sved på panden.

DanceFit er inspireret af stilarter som aerobic, zumba, funk, streetdance og jazzdance, der er sprængfyldte med energi, sjov og ballade.

Her er der altid fart over feltet, smil på læben og gang i hele kroppen.

Formiddags Fit

Formiddags Fit er for alle, der vil forbedre og styrke blandt andet kroppens kerne samt de primære muskler, der er en nødvendighed for at holde sig i form til at klare hverdagens fysiske krav. Vi træner kroppen funktionelt, hvilket betyder, at vi tager udgangspunkt i hverdagens udfordringer. Vi lægger fokus forskelligt fra gang til gang, men der vil altid være øvelser, som går igen, så det er en blanding af kendte samt nye øvelser.

Holdet starter med en opvarmning, der kan variere fra gang til gang - mulighederne er mangfoldige. Målet er at få godt gang i kroppes led og muskler, hvilket blandt andet kan være gennem aerobic, step, corebar eller andet sjov.

Vi udfordrer balance- og koordinationsevnen ved at udføre forskellige bevægelser, hvor musklerne skal samarbejde.

Kom og vær med til en effektiv træningstime, hvor vi har fokus på træning, åndedræt og de lange bevægebaner. Går du med skavanker kan du måske godt deltage alligevel, da vi lægger mere vægt på den gode træning kontra den hurtige og eksplosive træning.

En smidig og stærk krop er en sund krop.

Ofte slutter timen af med hygge, en kop kaffe og en god snak med de andre deltagere.

Foamroller

På dette hold vil jeg ved hjælp af nogle simple teknikker sætte dig i gang med din egen foamroller, så du kan begynde at bruge den efter hver træning. Jeg vil give dig styrkende og stabilitetstrænende øvelser du kan bruge i din personlige træning. Nogle øvelser vil du måske blive udfordret i, men du bestemmer selv sværhedsgraden.

Foamroller er næsten et uundværligt redskab til din træning. Den kan bruges til din styrketræning, smidighedstræning, stabilitetstræning, restitution og ikke mindst massage af dit muskel- og bindevæv.

En foamroller gør det nemt for dig at løsne op i musklerne efter du eksempelvis har været på løbetur eller anden aktivitet.

Foamrolleren er et multifunktionelt træningsredskab, som kan bruges af alle og kan gøre din træning til en leg. Foamrollertræning er hurtig og effektiv og kan udføres foran fjernsynet.

Full-body-attack

En svedig time hvor musikken har stor betydning.

Vi arbejder i takter og derfor med konstant skiftende intensitet i øvelserne.

Timerne vil blive inddelt i fokusområder, hvor vi enten træner en enkelt eller flere forskellige muskelgrupper ad gangen.

Vi vil komme godt omkring de fleste af kroppens muskler hver gang, men dog have fokus på de store muskelgrupper.

MyYoga Flow

MyYoga Flow er inspireret af et af de populære koncepter fra Les Mills bodyflow. Inspirationen kommer fra flere forskellige verdener, så du får en alsidig time med masser af fordele.

Du vil gennem tai-chi, yoga og pilates blive udfordret på din smidighed, holdning og balance via en række koreograferede sekvenser.

MyYoga Flow skal både ses som træning og som et dejligt pusterum i en travl hverdag. Timen har stor fokus på åndedrættet og indre ro og harmoni, hvilket er med til at give dig ro i både krop og sjæl.

Holdet er for dig, som ønsker at øge kropsbevidstheden, styrke krop og sind fra inderst til yderst, reducere stress samt løsne op for spændinger.

Kom og oplev MyYoga Flow og oplev hvad det kan give dig i det lange løb.

Spin og cirkel

Har du også svært ved at nå både cardiotræning og styrketræning? – nu får du muligheden!

Spin og cirkel er en kombineret time hvor der i de første 25 - 30 minutter undervises i effektiv konditionstræning i spinninglokalet. Du vil blive guidet godt igennem af instruktøren, som vil vise dig, hvordan du skal forholde dig til cyklen og musikken.

Herefter undervises der i 25 - 30 min. i fitness, hvor der vil være fokus på styrkelse af hele kroppen. Styrkedelen laves i cirkeltræningsmaskinerne. God variation med god effekt på både kondition og styrke.

Timen er for dig, som gerne vil have den fantastiske fornemmelse spinning giver samt få en super opstramning og god forbrænding.

Step

Holdet er for dig, som gerne vil træne med høj puls og samtidig bliver udfordret på koordination og balance.

Vi træner til motiverende musik og vores dygtige instruktører guider dig kompetent igennem koreografierne.

Trinnene bygges op i blokke og sættes sammen til et brag af en finale, hvor de blokke vi har øvet os på, sættes sammen til en serie.

Timen sluttes af med mave- og rygtræning.

TRX

TRX® Suspension Training er helt unik og funktionel træning, som baseres på 5 grundlæggende principper, hvor øvelserne er en kombination af dynamiske bevægelser og statiske positioner.

  1. Du træner styrke, fleksibilitet, mobilitet og balance i alle øvelser
  2. Funktionel træning er øvelser relateret til dagligdags bevægelser
  3. Belastningen er udelukkende din egen kropsvægt
  4. Involvering af core muskulatur i alle øvelser
  5. Du træner med kun et ophængspunkt.

TRX® træning er funktionel træning, hvor du ved hver øvelse træner hele kroppen, hvilket adskiller sig fra den mere konventionelle træning i maskiner, ved at engagere flere led og muskler i bevægelserne, da din egen kropsvægt indgår som belastning i den funktionelle træning.

TRX® er let tilgængelig for stort set alle, som ønsker at træne og blive udfordret på styrke, stabilitet, mobilitet og balance.

TRX® Suspension Training blev født i US Navy SEALs som et transportabelt og effektivt træningssystem til brug for elitesoldaterne - når som helst og hvor som helst.

TRX® er udfordrende, sjovt og lige så hårdt, som du ønsker.

Verdensklasseatleter fra så forskellige idrætsgrene som amerikansk fodbold, golf, triatlon og kampsport har begejstret taget TRX®  til sig.

X-fit

X-fit er på mange måder den ultimative træningsform, fordi den kombinerer styrke-, konditions- og smidighedstræning, så du får en slank, atletisk og stærk krop.

Du skal træne så hårdt og intensivt, som du er i stand til. Det gælder om at lave så mange gentagelser som muligt, så hurtigt som muligt!
Intensiteten betyder at det er altafgørende at udføre øvelserne med den helt rette teknik.  Du holder ingen pauser undervejs i de enkelte øvelser for derved at holde pulsen oppe.

At konkurrere på tid mod dig selv eller andre er et vigtigt element i træningen. Det får dig til at yde lidt ekstra og booster motivationen. Det betyder, at du altid er parat til at yde dit bedste, og det holder formen oppe på både kort og lang sigt.

Du træner hele kroppen igennem, og derfor behøver du ikke at dele din træning op i flere dele, som du måske hidtil har gjort. Du kan slå flere fluer med et smæk og både blive stærk og optimere din kondition og smidighed.

Instruktører i ROFI fitness

  - Mine timer er planlagt ud fra et funktionelt aspekt.

Jeg mener, at god træning skal være en kombination af hårdt arbejde, sikker træning samt gode solide øvelser der, så ofte som muligt, træner flere muskelgrupper på en gang.
Selv kan jeg godt lide at blive udfordret på fysik, kondition og balance, når jeg træner og det bærer de fleste af mine timer præg af.

Mine timer tager altid udgangspunkt i hvem der har tilmeldt sig holdet og derudfra planlægger jeg, hvad vi skal lave, hvor hårdt det skal være og hvilken musik vi skal høre.
 Mette Palnov    
     
     
  - Mine timer er hovedsageligt baserede på Suunto-pulssystemet, hvilket gør at alle kan være med, uanset niveau.

Jeg lægger meget vægt på, at alle går derfra med en god oplevelse og sved på panden.

Mine timer er sammensat med det formål at motion skal være hårdt og udfordrende, og stadig skal vi kunne have et smil på læben.
 Louise Grønberg Nielsen    
     
    - Jeg har været instruktør i ROFI Fitness siden 2009.

På mine timer skal der være smil på læben og sved på panden. Jeg presser dig til det yderste med mine tilråb og forlanger, at vi er seriøse. Når vi nu alligevel sider i lokalet, så kan vi lige så godt yde MAX.

Selv om vi kører timerne hårdt er der altid plads til nye medlemmer. ALLE er velkomne.

Musikken er alt fra klassisk til hård rock.

Vi ses til en hård time, med sved på panden og smil på læberne.
Claus Kvist    
     
    - I mine timer er det vigtigt for mig, at have det sjovt og udfordre sig selv uanset hvilket niveau man befinder sig på.

Efter en time med mig vil man forstå og sætte pris på sætningen: "at give sig selv fuldt ud".

Den bedste time er en time, der fjerner alt stress og lader en tilbage med en følelse af, at man kan alt på trods af, at man "har givet sig fuldt ud".

Jeg dyrker motion for at opnå velvære og overskud i en travl hverdag. 
Ulla Birkmose    
     
    - Mine timer er planlagt så alle kan være med.
Der er altid mulighed for selv at regulere belastningen så timen bliver præcis så hård man har lyst til.
Ligeledes ligger jeg vægt på, at der arbejdes i brede pulszoner, så man kan lægge sin træning, der hvor kroppen er i stand til det på dagen.

Jeg planlægger programmer med fokus på 3 vigtige elementer. Muskelopbygning, iltoptagelse og kondition.
Tre vigtige elementer for at få maksimal udbytte af en time med pulsspin.

Der kan være timer med fokus på alle elementer eller timer med fokus på hver enkelt element.
Fælles for alle timer er at musikken er velovervejet.
Jeg synes at en time flyver afsted, hvis musikken er motiverende og det betyder ofte, at man kan give sig selv lidt ekstra, hvis der er en god sang.
På mine timer er der syng-med-garanti.
 Berit Simonsen    
     
     
  - Min foretrukne træningform er funtionel cirkeltræning med TRX og Kettlebells.
Det er derfor naturligt for mig, at forsøge at videregive glæden ved denne træningsform gennem min TRX undervisning - og nu også med en cardio-del i TRX Puls.

Jeg lægger vægt på, at alle skal kunne få udbytte af de hold jeg underviser. Derfor deles øvelserne ofte op med forskellige niveauer og feedback er altid meget velkommen.

Der lægges vægt på, at øvelserne udføres korrekt og med passende belastning, derfor rettes der løbende i timen og øvelserne vises før de skal udføres.
 Henrik Stenhøj    
     
     
  - En god afvekslende full body workout, hvor traktordæk, hamre, sjippetov, vægtstænger og meget mere danner baggrund for en fed træning.

Alle kan få udbytte af træningen – uanset hvilken form man er i.

Øvelserne er tilrettelagt, så man selv kan tilpasse træningens hårdhed til ens niveau.

Træningen ligger vægt på opbygning af råstyrke og kondition gennem mange repetitioner og høj puls.
 Jens Præstegaard    
     
     
  - I mine timer er det vigtigt, at folk synes det både er hårdt og sjovt, altid med fart på, dejlig musik og højt humør.

En god blanding af kondition, balance, og muskeltræning.
 Jannik Skelmose    
     
     
  I mine timer kan jeg godt lide at udfordre medlemmerne, og få dem helt ud til kanten hvor det gør ondt, for også at udfordre dem på at man kan hvad man vil og nogle gange mere end man regner med.

Dog lægger jeg også vægt på at hver mand/kvinde kender egen krop bedst, og det er vigtigt at man lytter til sin krop. Derfor er det også vigtigt med den rette teknik på spinningcyklen såvel som i styrketræningen.

En god time for mig er når vi har udfordret os selv, fået sved på panden og samtidig haft et smil på læben.
Mathilde Nørtoft    
     
     
  - For mig er det vigtig, at timen er sjov og at musikken er tidssvarende og god, så man bliver i godt humør.

I timen når vi ’hele vejen rundt’, både i forhold til styrke og puls/cardio, med sprøde og simple dansetrin, som udfordrer hjernen.

Det skal være sådan, at man forlader timen med både et smil på læben og sved på panden – så har jeg gjort min del.
 Jette Lydersen    
     
     
 

- Pilates er stabiliserende træning bestående af en serie af stræk- og styrkeøvelser, som tager udgangspunkt i muskelkorsettet. Ved træningen opnås en stærk krop, en bedre muskelbalance, en flot kropsholdning og forebyggelse af spændinger i f.eks. nakke, skuldre og ryg.
Den dybe pilatesvejrtrækning underbygger alle øvelserne og medvirker til øget velvære i kroppen.

Vi anvender redskaber som f.eks. håndvægte, elastikker og bolde.

Holdet er for alle og i undervisningen vil der være gennemgang af de vigtigste pilatesprincpper.

 Mona From    
     
    Step er holdet hvor du får pulsen i vejret og sved på panden.
Mine timer starter med opvarmning, hvor vi får gang i hele kroppen. Vi begynder med forskellige grundtrin, der efterhånden sammensættes til blokke, og til sidst til en lille serie. Trinnene gennemgås grundigt undervejs, så alle kan følge med. Sværhedsgraden øges efterhånden som vi kommer frem på sæsonen.
De små grå skal også have lidt motion.
Timen afsluttes med lidt mave- og rygtræning og selvfølgelig lidt udstrækning til sidst, så vi alle kan gå hjem med en dejlig følelse af at være brugt.
Step-aerobic er en dejlig form for motion, og de sjove trin, der ofte sammenlignes med dansetrin, kombineret med den gode rytmiske musik, giver dig en helt speciel energi og glæde.
Tove Midtgaard    
     
 

Jeg træner fordi jeg synes det er sjovt.

- Sjovt at udfordre mig selv og min krop, samtidig med at jeg holder mig fit-for-fight.

- Sjovt at træne både udholdenhed og styrke til god musik, der motiverer og gør mig glad i låget.

- Sjovt at træne sammen med andre, der får mig til at presse mig selv lidt ekstra og giver mig lyst til at komme igen.

Jeg er instruktør i både spinning og TRX, men uanset hvilket hold du deltager på, vil jeg gøre mit til at også du får udfordret dig selv, prøvet din styrke og udholdenhed af, og går gladere fra træning med en lyst til at komme igen – fordi du synes det var sjovt.

Ann Holm